Zakup nowego taboru
Menu główne
ARCHIWUM ZDIK
Przydatne linki
Przebudowa Placu na Rozdrożu – zmiana układu tras linii C, 2 oraz 15
W związku z rozpoczęciem przebudowy Placu na Rozdrożu oraz odcinka ul. 1 Maja od dnia 6 grudnia 2016 roku zmianie ulegną trasy przejazdu linii komunikacyjnych nr: C, 2, 15.
>>> linia C
Autobusy kursujące z Piaskowej Góry w kierunku Śródmieścia skierowane zostaną ulicami: Sikorskiego (dodatkowy przystanek), 1 Maja do parkingu położonego przy ul. Kasztanowej gdzie ustanowiony zostanie przystanek końcowy. Przystankiem początkowym zamiast przystanku przy Placu na Rozdrożu będzie przystanek 1 Maja – ZUS.
>>> linia 2
Autobusy obsługujące linię nr 2 w kierunku Sobięcina podobnie jak linia C skierowane zostaną w ul. Sikorskiego (dodatkowy przystanek) i dalej w ul. 1 Maja gdzie na parkingu przy ul. Kasztanowej po wykonaniu manewru zawracania korzystać będą z przystanku 1 Maja – ZUS i dalej w kierunku Sobięcina kursować będą bez zmian. W drodze powrotnej z Sobięcina na Piaskową Górę autobusy również będą podjeżdząć na przystanek 1 Maja – ZUS po uprzednim nawrocie na parkingu i dalej trasa poprowadzi ulicą Sikorskiego do Placu Grunwaldzkiego.
>>> linia 15
Dla autobusów obsługujących linię 15 kierujących się w kierunku Glinika Nowego i Mieroszowa przystankiem początkowym będzie zamiast przystanku Nowy Świat – Pługa przystanek Wysockiego – Plac Grunwaldzki (przystanek linii 5 w kierunku Szczawna-Zdroju). Następnie autobusy skierowane zostaną ul. Sikorskiego (dodatkowy przystanek) i dalej przez wiadukt w prawo w kierunku ul. 1 Maja. Kolejnym przystankiem po Sikorskiego – Dojazdowa będzie przystanek Matejki – ZDKiUM.
W drodze powrotnej tj. z Glinika Nowego układ trasy nie ulegnie zmianie.
W związku z tym od dnia 6 grudnia nie będą obsługiwane następujące przystanki: Nowy Świat-Pługa, Limanowskiego (w dwóch kierunkach), Plac na Rozdrożu, 1 Maja – Przemysłowa.
Godziny odjazdów z pozostałych przystanków nie ulegną zmianie.
Remont Placu na Rozdrożu wraz z przyległymi ulicami przeprowadzany będzie etapowo, tj. układ tras przejazdów będzie mógł się zmieniać wraz z zakończeniem jednego i rozpoczęciem kolejnego etapu. Planuje się zakończenie wszystkich prac na koniec czerwca 2017 roku.